مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پنج ويژگي اساسي و لازم براي طـراحي سايت آژانس هاي مسافرتي

 

در طراحي سايت هاي آژانس هاي گردشگري بخش جستجو كه معمولا شامل مقاصد تورها مي باشد از اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت سايت مي باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در اين قسمت سايت، ميزان موفقيت مجموعه گردشگري پايين خواهد آمد. منظور از فيلترهاي جستجو، قرار گرفتن گزينه هاي مختلف در قسمت جستجوي سايت است كه انتخاب را براي مخاطب راحت تر مي نمايند.

مقدمه:
طراحي سايت گردشگري اين روزها به مساله اي مهم براي آژانس هاي مسافرتي تبديل شده است. با توجه به بالا رفتن ميزان مسافرت ها و همچنين توجه بيش از پيش مسئولان به صنعت گردشگري و در ضمن بالا بودن پتانسيل و درآمدزايي اين صنعت، در طول سال هاي اخير شاهد ظهور آژانس هاي مسافرتي متعددي بوده ايم و هر روزه آمار تعداد آژانس ها در حال افزايش است. آژانس هاي مسافرتي در قدم اول نياز به داشتن وبسايتي پويا دارند زيرا در غير اين صورت و با توجه به رقابت شديد در زمينه جذب گردشگران، موفقيت چنداني كسب نخواهند كرد.
طراحي سايت به صورت پويا به اين معني است كه علاوه بر ارائه خدمات مرسوم سايت هاي گردشگري به صورت آنلاين، سرويس ها و صفحات مربوط به آن ها، با توجه به مقاصد مد نظر مسافران در فصول مختلف سال تغيير كنند. به عبارت ساده در طراحي سايت و پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري قابليت انعطاف پذيري در فصول مختلف سال در نظر گرفته شده باشد.
در ادامه به 5 ويژگي اساسي براي طراحي سايت هاي گردشگري موفق اشاره مي شود.
1- قسمت جستجو فيلترهاي گوناگوني را براي انتخاب داشته باشد:
در طراحي سايت هاي آژانس هاي گردشگري بخش جستجو كه معمولا شامل مقاصد تورها مي باشد از اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت سايت مي باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در اين قسمت سايت، ميزان موفقيت مجموعه گردشگري پايين خواهد آمد. منظور از فيلترهاي جستجو، قرار گرفتن گزينه هاي مختلف در قسمت جستجوي سايت است كه انتخاب را براي مخاطب راحت تر مي نمايند.
فرضا مسافر قصد سفر به اروپا را دارد. با قرار دادن نام كشور هاي مختلف در منو مربوط به تور ها، مسافر مي تواند اسم كشور مقصد را با كليك كردن انتخاب نمايد. سپس شهر هاي آن كشور كه تورهاي گردشگري به آن ها برگزار مي شود ظاهر مي شوند. در گزينه بعدي و پس از انتخاب شهر، مخاطب سايت مي تواند زمان مسافرت را مشخص كند. در گزينه هاي پاياني انتخاب هايي مثل شركت كردن در فستيوال ها، گشت و گذار در مناطق خوش منظره حومه شهر و ... مي توانند قرار بگيرند.
2- قسمت جستجو ادامه عبارت تايپ شده توسط مخاطب را حدس بزند:
اين مساله مهم در زمان پياده سازي وب سرويس گردشگري بايد لحاظ شود. در صورت داشتن قابليت حدس زدن جستجوها، مسافران با تايپ كردن اسم شهر مقصد مي توانند با هتل ها و اماكن ديدني شهر مذكور نيز آشنا شوند و انتخاب بهتري داشته باشند. اين قابليت كمك قابل توجهي به مسافر براي انتخاب مقصد مناسب، هتل بهتر و ... مي نمايد.
3- از عكس هاي با كيفيت و وضوح مناسب استفاده شود:
براي معرفي تورها، بخش هاي مختلف هتل هاي طرف قرارداد و ... بايد از عكس هاي با وضوح و كيفيت بالا و همچنين داراي حجم پايين استفاده كرد. استفاده از ويديوهاي با حجم بالا به دليل كم كردن سرعت بارگيري ( بالا آمدن ) صفحات سايت ها توصيه نمي شود. به جاي آن استفاده از فايل هاي مناسب با فرمت gif كه همان فايل هاي گرافيكي متحرك هستند، توصيه شده است. هر چه محتواي سايت ها ديرتر به نمايش در آيند، ميزانBounce Rate يا همان خروج مخاطبين از سايت بدون مشاهده بالا مي رود. براي افزايش رنك سايت جهت ديده شدن در صفحات نخست موتورهاي جستجوگر ( SERP ) يكي از عوامل مهم كاهشBounce Rate است. اين مطلب در مبحث بهينه سازي سئو تاثير بسزايي دارد.
4- قسمت نظرسنجي مشتريان در طراحي سايت لحاظ گردد:
اگر چه بسياري از افراد بخش نظرسنجي و امتيازدهي به خدمات و سرويس ها را منحصر به طراحي اپليكيشن موبايل مي دانند، با اين وجود سايت هاي گردشگري كه از اين گزينه براي خدمات ارائه شده خود بهره مي برند، به مراتب از رقباي خود جلوتر هستند. برخي از آژانس ها به دليل جلوگيري از انتقاد مشتريان اين گزينه مهم را در زمان طراحي سايت خود از قلم مي اندازند، در صورتي كه دادن امكان اظهار نظر به مشتريان ( هر چند انتقاد و يا حتي شكايت باشد ) نوعي احترام به نظر مشتريان است. مجموعه هاي موفق در صورت هر گونه كمي و كاستي در سرويس هاي خود پاسخگو خواهند بود.
5- قيمت ها به صورت واضح اعلام شوند:
در هنگام اعلام قيمت تورها و ... در سايت، بايد قيمت نهايي را با احتساب مواردي مثل ماليات اضافه شده و ... اعلام نمود. همچنين مراحل پرداخت ( از جمله پرداخت براي رزرواسيون آنلاين هتل و ... ) بايد به راحتي قابل انجام باشند. با انتخاب شركت فناوري اطلاعات با تجربه در زمينه پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري، انجام پرداخت هاي آنلاين به راحتي و با امنيت بالا امكان پذير مي شود.
در طراحي سايت آژانس مسافرتي مانند هر سايت ديگري بايد از زمينه رنگي مناسب استفاده كرد. ضميمه كردن محل هتل و توضيحات مختصر در Google Map به مخاطبان سايت گردشگري كمك شاياني مي كند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده