مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نكات لازم در زمان طـراحي سايت هاي گردشگري ويژه هتل ها

نكات لازم در زمان طـراحي سايت هاي گردشگري ويژه هتل ها

با وجود بالا رفتن ميزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزايش ميزان استفاده از خدمات آنلاين، برخي از صاحبان هتل ها، هنوز به اهميت داشتن وبسايتي موفق كه از قابليت هاي رزرواسيون آنلاين و ارائه ساير خدمات آنلاين بهره مي برد، غافل هستند. داشتن وبسايتي كه از طراحي اصولي بهره مي برد، مي تواند نقشي اساسي را در رونق كسب و كار هتل ها بازي كند.
مقدمه:
با وجود بالا رفتن ميزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزايش ميزان استفاده از خدمات آنلاين، برخي از صاحبان هتل ها، هنوز به اهميت داشتن وبسايتي موفق كه از قابليت هاي رزرواسيون آنلاين و ارائه ساير خدمات آنلاين بهره مي برد، غافل هستند. داشتن وبسايتي كه از طراحي اصولي بهره مي برد، مي تواند نقشي اساسي را در رونق كسب و كار هتل ها بازي كند.
براي طراحي سايت هوشمند چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟
قبل از هر چيز بايد در نظر داشت كه 3 حلقه از زنجيره اولويت هاي طـراحي سايت گردشگري عبارتند از:
1- جذب مخاطب: كه شامل افزايش جذب كاربران اينترنتي از طريق بك لينك ها يا از طريق افزايش رنك سايت با بهينه سازي سئو و صعود به صفحات نخست صفحات جستجو انجام مي گيرد.
2- ايجاد انگيزه: استفاده از لينك هاي داخلي و منو هاي مناسب براي اين كه مخاطب تمامي قسمت هاي سايت را ببيند.
3- جلب رضايت مشتري: ارائه سرويس هاي مناسب آنلاين ( به خصوص با استفاده از وب سرويس هاي گردشگري ) مشتريان را براي مراجعه مجدد به وبسايت و انتخاب هتل ترغيب خواهد كرد.
براي داشتن وبسايت هتل موفق نياز است كه همزمان وبسايت از ظاهر مناسب ( با توجه به شناخت مخاطبين ) و عملكرد دقيق بهره ببرد. در زير در مورد هر يك از اين عوامل توضيحاتي داده شده است:
ظاهر مناسب سايت:
براي پي بردن به اهميت طراحي سايت با ساختار و ظاهر مناسب ذكر اين نكته ضروري است كه 60 درصد افراد از طريق حس بينايي مطالب را مي آموزند و به خاطر مي سپارند. داشتن طراحي گرافيكي مناسب و ساختار User-friendly در جذب مخاطب و راضي نگه داشتن مشتري كمك بسياري مي كند. در طراحي وبسايت هاي گردشگري و به خصوص طراحي سايت هتل ها استفاده از طرح هاي ساده ( نه طرح هاي شلوغ و گيج كننده ) و در عين حال گيرا توصيه مي شود.
1- استفاده از رنگ ها:
براي طراحي سايت هتل ها استفاده از رنگ هاي ساده توصيه مي شود و استفاده از طيف وسيعي از رنگ ها در طراحي اين گونه سايت ها تعداد مخاطبين را كم مي كند. در طراحي و استفاده از رنگ ها براي هتل ها، يك رنگ به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته مي شود و ساير رنگ ها از خانواده همان رنگ در سايت به كار مي روند. به اين معني كه با ايجاد تغيير در نور و وضوح روي رنگ غالب ساير رنگ هايي را كه بايد در طراحي استفاده شوند به دست مي آوريم.
با وجود سليقه اي بودن انتخاب رنگ ها در بيشتر موارد، توصيه شده كه در طراحي سايت هتل هاي كوچكتر از رنگ هاي روشن استفاده شود و در تركيب رنگ ها و پياده سازي ساختار سايت تا حد امكان از ايده هاي جديد بهره برد. در صورتي كه براي هتل هاي بزرگ بهره بردن از طرح ها و تركيب هاي كلاسيك، استفاده از عكس هاي با سليقه و رنگ هاي آرام توصيه مي شود.
2- استفاده از عكس ها:
نمايش اطاق هايي كه بهترين نما را دارند، سالن كنفرانس، لابي و ... از زواياي مختلف، به مخاطب كمك مي كنند كه ديد بسيار بهتري از هتل را داشته باشند. عكس ها بايد داراي كيفيت و وضوح بالا باشند و در عين حال حجم آن ها به گونه اي تنظيم شده باشد كه در زمان بارگزاري روي سايت، مشكلي را براي سرعت بالا آمدن وبسايت ايجاد نكند.
عملكرد دقيق سايت:
در زمان طراحي سايت براي هتل ها بايد در نظر داشت كه زيباترين وبسايت ها كه از طراحي حرفه اي هم بهره مي برند، در صورتي كه از قابليت استفاده آسان برخوردار نباشند، مخاطبان را جذب نخواهند كرد. در بخش عملكرد وبسايت اين موارد مطرح هستند:
1- دارا بودن اطلاعات كافي:
مطالب موجود در وبسايت هتل ها بايد به طرزي تهيه شده باشند كه تا جاي ممكن سوالات و درخواست هاي موجود در ذهن مخاطبان را پاسخ دهند. لازم است مواردي مثل: موقعيت جغرافيايي هتل، توضيح كافي در مورد راحت ترين مسير دسترسي به هتل، وسايل عمومي نزديك به هتل از جمله خطوط مترو و اتوبوس، اندازه اطاق ها و غيره در طراحي سايت آورده شوند. همچنين در طراحي سايت هتل بايد كليه قوانين، از جمله موارد مربوط به كنسل كردن رزرواسيون آنلاين خدمات و ... ذكر شده باشند.
2- سـيستم رزرواسيون آنلايـن:
پياده سازي وب سرويس گردشگري روي وبسايت هتل ها، جز اصلي ترين موارد براي جذب مخاطب و جلب رضايت مشتريان است. با توجه به بالا رفتن آمار استفاده از گوشي هاي همراه و همچنين بالا رفتن ميزان خريد ها و پرداخت هاي اينترنتي ( به دليل سهولت اين گونه پرداخت ها ) استفاده از وب سرويس هاي گردشگري براي بالا بردن محبوبيت سايت نقشي اساسي بازي مي كند. سايت هايي كه قابليت رزرواسيون آنلاين هتل، كرايه خودرو و ...را با قابليت استفاده ساده دارند، به زودي از رقباي خود سبقت خواهند گرفت.
جمع بندي:
در طراحي سايت هاي هتل، استفاده درست از جلوه هاي ديداري و ايجاد ساختار مناسب در سايت ( User-friendly بودن سايت ) ضروري است. هر چه طراحي سايت ها ساده تر و استفاده از ايده هاي خلاقانه در طراحي بيشتر باشند، احتمال موفقيت هتل در جذب مشتريان به صورت آنلاين بالا مي رود. در ضمن در پياده سازي وب سرويس هاي گردشگري بايد دقت داشت كه مراحل سفارش گذاري، پرداخت، تاييد پرداخت، كنسل كردن درخواست و ... تا جاي ممكن ساده طراحي شوند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده