مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» دسته بندي تورهاي گردشگري و توضيحاتي در مورد تور هاي ورودي( Incoming )

 

آژانس هاي مسافرتي بايد قبل از ورود مسافران نسبت به احتياجات و درخواست هاي آن ها پيش بيني هاي لازم را انجام دهند. همچنين اگر مسافران در ايام خاصي از سال مثل ماه مبارك رمضان قصد ورود به كشور را دارند بايد قبل از ورود نسبت به قوانين داخلي كشور به خوبي توجيه شده باشند.
صنعت گردشگري امروزه از هميشه بيشتر رونق گرفته است. برخي دلايل آن عبارتند از ظاهر شدن تكنولوژي هاي جديد از جمله طراحي وتـوليد اپليكيشن گردشگريدر شكل هاي گوناگون كه انجام فعاليت هاي توريستي را از هميشه راحت تر كرده اند و همچنين انجامتبليغات در شبكه هاي اجتماعيبه ارزانترين و آسان ترين روش ممكن، براي نشان دادن نقاط زيبا و بكر مختلف دنيا. از طرفي گردشگران نيز خود، علاقه زيادي به اشتراك گذاشتن تصاوير و تجربيات از سفرهايشان در شبكه هاي اجتماعي كه در آن ها عضو هستند دارند. در اين مقاله در مورد انواع تورها صحبت مي شود و تور هاي ورودي يا Incoming مفصل توضيح داده خواهند شد.
در ابتدا اگر بخواهيم يك تعريف كلي از تور ورودي داشته باشيم، ابتدا بايد كل تورها را به سه دسته تقسيم كرد:
تورهاي داخلي:عبارت است از سفرهاي افراد مقيم يك كشور در سرزمين خود.
تورهاي خارجي:عبارت است از سفرهاي افراد مقيم يك كشور به خارج از مرزهاي سياسي كشور خود.
تورهاي ورودي:عبارت است از سفر افراد غير مقيم به يك كشور و به عبارتي وارد شدن آنها به مرزهاي سياسي يك سرزمين.
تورهاي ورودي:
آژانس هاي مسافرتي ممكن است تمامي خدمات مورد نياز مسافران را از جمله خدمات مربوط به اسكان يا حمل و نقل و ... را از صفر تا صد ارائه كنند ( كه اين حالت در كشور ما كمتر اتفاق مي افتد ) و يا با بستن قرارداد با هتل ها و يا شركت هاي حمل و نقل و ... به ارائه خدمات بپردازند.
عناصر مهم تور ورودي:
از مواردي كه در تورهاي ورودي نقش مهمي بازي مي كنند عبارتند از:
آژانس هاي مسافرتي بايد قبل از ورود مسافران نسبت به احتياجات و درخواست هاي آن ها پيش بيني هاي لازم را انجام دهند. همچنين اگر مسافران در ايام خاصي از سال مثل ماه مبارك رمضان قصد ورود به كشور را دارند بايد قبل از ورود نسبت به قوانين داخلي كشور به خوبي توجيه شده باشند.
همچنين در حين مسافرت آژانس ها ملزم به فراهم كردن موارد ذيل براي گردشگران مي باشند:
راهنماي تور:راهنماي تور يكي از مهمترين عناصر در تورها از جمله تور ورودي است. با توجه به اينكه سفر در چه حوزه و موضوعي برگزار مي‌شود، راهنما بايد متناسب با آن مدرك لازم را داشته باشد. مثلا براي تورهاي طبيعت، كارت راهنماي تور طبيعت‌گردي، تورهاي با محوريت فرهنگ و تاريخ،كارت راهنماي جهانگردي (فرهنگي) و يا تورهاي دوچرخه سواري و كوهستان، لوح راهنماي تور دوچرخه‌سواري و كارت راهنماي تور كوهستان را دارا باشد. علاوه بر داشتن مدرك معتبر راهنما، بايد اطلاعات و دانش صحيحي نسبت به جاذبه‌ها و مقاصد داشته باشد و بايد بتواند علاوه بر اطلاعات موجود مكتوب در كتاب‌ها، دانشي افزون به مسافران خود منتقل كند. يك راهنماي تور بايد كاملا به زبان مسافران خود مسلط باشد و به راحتي بتواند منظور خود را انتقال دهد و علاوه بر آن به اصطلاحات تخصصي حوزه كاري خود مسلط باشد. يك راهنما بايد صبر و حوصله كافي براي مسافران خود داشته باشد چرا كه اخلاق صحيح و حرفه‌اي يكي از اصول لازم براي يك راهنماي گردشگري است كه اين مورد براي راهنمايان تورهاي ورودي اهميت صد چندان پيدا مي‌كند؛ زيرا معمولا مسافران ورودي، راهنماي تور را به عنوان نماينده مردم آن كشور مي‌دانند و در صورت وجود اشتباهات رفتاري در او، ممكن است نسبت به مردم آن كشور دچار سو تفاهم شوند.
برنامه سفر:راهنماي تور هنگام برنامه‌ريزي براي سفر تورهاي خود بايد عوامل مختلفي را در نظر بگيرد از جمله: سن مسافران، مليت و كشور آنها، جنسيت، موقعيت اجتماعي و بسياري عوامل ديگر. هنگام برنامه‌ريزي بايد به جنبه‌هاي مختلف توجه كرد؛ زيرا در صورت عدم نگاه چند بعدي به برنامه، علاوه بر اينكه تور براي مسافران خسته كننده مي‌شود، خود راهنما هم با دشواري‌هاي فراواني رو‌به‌رو خواهد شد، بنابراين بهتر است در سفرها تمامي جوانب با توجه به نوع مسافر و علايق او بررسي شود. علاوه بر آن، به موارد احتمالي و تاثيرگذار بر تور هم بايد توجه كرد از جمله: آب و هوا، حوادث و اتفاقات احتمالي و.... يك برنامه خوب، برنامه‌اي است كه بيشترين احتمال‌ها و پيش‌بيني‌ها در آن صورت بگيرد و راهنما و مسافر كمترين غافلگيري ‌ها را داشته باشند.
تجهيزات و امكانات:راهنما علاوه بر اينكه برنامه‌اي با محوريت مسافر مي‌ريزد، بايد به منابع و امكانات مقصد خود توجه كرده و مسافر خود را نيز با آنها آشناكند. راهنما بايد برنامه‌هاي سفر خود را با توجه به تجهيزات و امكانات موجود در نظر بگيرد.
گرفتن كليه مجوز هاي لازم:اخذ مجوز از ناجا براي تردد گردشگران در سطح جاده هاي كشور، تكميل مدارك لازم جهت اخذ ويزا از وزارت امور خارجه براي ورود به كشور و مجوز هاي لازم از استانداري در صورت نياز در مورد برگزاري برخي تورها بر عهده آژانس هاي گردشگري مي باشد.
بعد از اتمام سفر و خروج گردشگران كار آژانس هاي مسافرتي به پايان نرسيده است. آژانس هاي مسافرتي بايد با پيگيري از گردشگردان و جويا شدن نظرات آن ها را راجع به خدمات خود، پيشنهادات و انتقادات آن ها را به دقت بررسي كرده و نظرات آنها را روي وبسايت و يا اپليكيشن موبايل خود منعكس كنند. با انجام اين كار مسافران بعدي ديد بهتري نسبت به مقصد خود خواهند داشت و آژانس نيز مي تواند نقاط ضعف خود را برطرف نموده و نقاط قوت خود را افزايش دهد.
سامانه اُكسين ايـده پرداز و نمونه هايي از خدماتي كه در جهت پيشرفت تورهاي ورودي ارائه مي دهد:
1- تمامي درخواست و نياز هاي مسافران از جمله مكان هاي سياحتي، هتل ها، رانندگان و ... در يك نرم افزار جامع نگهداري مي شود.
2- تعيين قيمت ورودي با توجه به تعداد گردشگران و ريز خرج كوچكترين اقلام مصرفي با كمك اكسين تعيين و از هميشه آسانتر شده است.
3- ارائه گزارشات لحظه اي مثل فهرست اسامي، فهرست اتاق بندي، چاپ مجوز هاي تردد و چاپ صورت حساب تور و ...
4- اكسين قابليت نظرسنجي تورها را براي گردشگران فراهم مي كند. گردشگران مي توانند با امتياز دهي و اعلام نظرات درجه رضايت خود را از آژانس ها اعلام كنند و آژانس ها با مرور اين نظرات نسبت به رفع نقاط ضعف خود و ارتقاي نقاط قوتشان اقدام مي كنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده