مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مواردي كه آژانس هاي مسافرتي ( يا هتل ها ) براي موفقيت به آن ها نياز دارند

 

طراحي سايت ريسپانسيو كه بر روي گوشي هاي موبايل به آساني و به صورت كامل مشاهده شود، جز اصلي ترين موارد در طراحي اين گونه وبسايت ها است. همچنين در طراحي سايت آژانس هاي گردشگري لازم است كه مطالب سايت با شبكه هاي اجتماعي و اپ موبايل آژانس ( در صورتي كه طراحي اپليكيشن موبايل هم صورت گرفته باشد ) يكپارچه يا Integrated باشند.
همانطور كه در مقالات قبلي به تفصيل اشاره شد، طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها از قواعد خاصي پيروي مي كند. در اين مقاله از ذكر جزييات كه قبلا به آن ها اشاره شده است خودداري نموده و به موارد كلي اشاره مي كنيم.
1- وب سايت:
طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها از قواعد خاصي پيروي مي كند. در اين مقاله از ذكر جزييات كه قبلا به آن ها اشاره شده است خودداري نموده و به موارد كلي اشاره مي كنيم. طراحي سايت ريسپانسيو كه بر روي گوشي هاي موبايل به آساني و به صورت كامل مشاهده شود، جز اصلي ترين موارد در طراحي اين گونه وبسايت ها است. همچنين در طـراحي سـايت آژانـس هاي گردشگري لازم است كه مطالب سايت با شبكه هاي اجتماعي و اپ موبايل آژانس ( در صورتي كه طراحي اپليكيشن موبايل هم صورت گرفته باشد ) يكپارچه يا Integrated باشند.
مختصات دقيق محل آژانس يا هتل از طريق Google Map نيز بايد در قسمت تماس با ما آورده شود. مواردي مثل داشتن بالاي وبسايت روي دستگاه هاي مختلف، محتواي كافي، راحتي كاربران در استفاده از سايت ( User-friendly ) و ساير موارد بهينه سازي سئو، همگي بايد در طراحي سايت لحاظ شوند. در ضمن وب سرويس گردشگري كه براي ارائه خدمات رزرواسيون آنلاين پرواز، اتاق و ... از آن استفاده مي شود، بايد به بهترين شكل پياده سازي شده باشد. در غير اين صورت شانس آژانس يا هتل براي جذب كاربران و جلب رضايت مشتريان به شدت كاهش مي يابد.
2- شبكه هاي اجتماعي:
شبكه هاي اجتماعي امروزه به راه آسان و نسبتا ارزاني براي تبليغ خدمات تبديل شده اند. با افزايش تعداد كاربران، تعداد شبكه هاي اجتماعي و انواع آن ها نيز رو به گسترش است. اما در زمان تبليغ براي آژانس هاي مسافرتي و هتل ها توصيه نمي شود كه روي كميت و تعداد شبكه هاي اجتماعي تمركز و سرمايه گذاري زماني و مالي صورت گيرد. بلكه استفاده از تعداد كمتري از شبكه هاي اجتماعي كه بازده بيشتري دارند و گذاشتن پست هاي بهينه و تاثيرگذار كه با فضاي هر شبكه هماهنگ باشند ( كيفيت بيشتر پست ها )، بيشتر از گذاشتن پست هاي يكسان در تعداد زيادي از شبكه ها موثر است.
3- ايميل هاي تبليغاتي:
آژانس هاي مسافرتي و هتل ها بايد از طريق ارسال ايميل هاي دسته اي با مشتريان خود در تماس باشند. معرفي تورها و خدمات جديد از طريق ارسال ايميل هاي انبوه بسيار موثر است. نكته مهم در ارسال اين گونه ايميل ها انتخاب موضوع و نوشتن توضيحات است كه بايد به زباني ساده بيان شوند و تا جاي ممكن از حالت شعاري و تبليغات محض دور باشد تا در جذب مخاطب مفيد واقع شوند.
4- جذب مخاطب ارگانيك:
درباره تفاوت مخاطبين ارگانيك و پرداختي در مقاله هاي پيشين صحبت شده است. صاحبين آژانس هاي مسافرتي بايد سياست هاي خود را به گونه اي تنظيم كنند كه بعد از گذشت چندين ماه از طراحي سايت خود در صدر ليست صفحات جستجو قرار بگيرند. اين امر با رعايت اصول سئو و بهينه سازي سئو سايت ها امكان پذير مي شود.
اگرچه جذب مخاطبين پرداختي ( براي مثال با استفاده از سرويس ادوردز گوگل ) براي فصول خاص سال مثل تابستان كه ميزان مسافرت ها بالا مي رود مفيد است، اما بايد در نظر داشت كه كاربران به طور پيوسته در حال جستجو در اينترنت مي باشند و بسياري از آن ها در فصول خلوت تر به جستجوي تورها و انتخاب مقاصد سفرهاي سال آينده خود مي پردازند. در نتيجه آژانس هايي سود اصلي را خواهند داشت كه با جستجوي كاربران در گوگل و بدون استفاده از خدمات تبليغاتي در صفحات اول جستجو جاي گرفته باشند.
5- بلاگ:
در زمان طراحي سايت آژانس هاي مسافرتي و هتل ها قرار دادن قسمت بلاگ بسيار مهم است. مهمتر از آن نحوه استفاده از بلاگ سايت است. بلاگ يك وبسايت جاي انجام تبليغات نيست! براي انتخاب موضوع هاي نوشته شده در بلاگ، قبل از هر چيز سه موضوع را از خود بپرسيد: اول اين كه آيا مطلب ارسالي شما توسط افرادي كه براي شما بيشتر اهميت دارند خوانده مي شود؟ دوم اين كه كاربراني كه با مجموعه شما آشنايي ندارند، موضوع مطلب ارسالي شما را جستجو خواهند كرد؟ و مطلب سوم اين است كه آيا همان كاربر ناآشنا با مجموعه شما حاضر به اشتراك گذاري موضوع در شبكه هاي اجتماعي است؟
براي مثال دو موضوع زير هر دو مي توانند در يك بلاگ نوشته شوند، اما به راحتي مي توان فهميد كه كدام موضوع در جذب مخاطب بهتر عمل مي كند: الف ) مطلبي در مورد اتاق هاي بازسازي شده هتلي با طراحي مدرن و آخرين امكانات روز در منطقه اي خاص
ب ) مطلبي در مورد 5 رستوران برتر در همان منطقه
6- تبليغات:
تبليغات جز اساسي ترين فاكتورهاي موفقيت است و نه تنها براي شروع ( و حتي قبل از شروع ) لازم است، بلكه همواره در ادامه مسير موفقيت بخشي از سود حاصل را بايد براي تبليغات كنار گذاشت. امروزه تبليغات و دامنه آن بيش از هميشه گسترش پيدا كرده است. براي تبليغ آژانس هاي مسافرتي و هتل ها هم همانند ساير صنايع و خدمات ديگر روش هاي گوناگوني وجود دارد: از تبليغات چاپي گرفته تا تبليغات تلوزيوني. در بحث ديجيتال ماركتينگ تبليغات شامل تبليغات بنري يا متني در وبسايت هاي پربازديد، تبليغات ويديويي در شبكه هاي اجتماعي تصوير گرا، تبليغات در ساير شبكه هاي اجتماعي، استفاده از خدمات گوگل ادوردز و ... مي شود. انتخاب نوع تبليغات بستگي به ميزان بودجه و استراتژي آژانس هاي گردشگري و هتل ها دارد.
جمع بندي:
بهره گرفتن از تمامي موارد نوشته شده در بالا، براي آژانس هاي گردشگري و هتل ها لازم هستند. با داشتن يك استراتژي مناسب و بهره بردن همزمان از همه موارد فوق، يك آژانس يا هتل مي تواند گام بزرگي در جاده پيشرفت و موفقيت بردارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده