مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تقسيم بندي اپـليكيشن هاي موبايل بر اساس انواع ساختار و عملكرد آن ها

 

با استفاده از وايت ليبل توليد كننده محصول نيازي به نگراني در مورد بازاريابي براي فروش محصولاتش ندارد. در اصل وايت ليبل نوعي نمايندگي فروش يك تامين كننده بزرگ محسوب مي شود كه كاربر (مسافر) در سايتي با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خريد را انجام مي دهد و منافع فروش خدمات موجود دروايت ليبل بين دو شركت تقسيم مي شود.
مقدمه:
در بيشتر موارد كارفرمايان در زمان راه اندازي كسب و كار جديد به دنبال راه هايي هستند كه انجام دادن همه كارها از طريق پتانسيل هاي موجود در مجموعه صورت گيرد. اين روش در گام هاي اول معمولا به نتيجه مطلوب نمي رسد، به دلايل زير:
1- زماني كه مجموعه قصد دارد انجام تمامي كارها را از صفر تا صد با نيروي انساني خود و بدون توجه به تجربيات هم صنفان خود جلو ببرد، به صورت خودكار اشتباهات ديگران را تكرار خواهد كرد.
2- رفتن مسيري كه قبلا توسط هم صنفان طي شده است ( همراه با تكرار اشتباهات آن ها ) باعث هدر رفتن پتانسيل كاري نيروي انساني مي شود و تكرار اشتباهات و انجام دوباره كارها باعث كم شدن انگيزه نيروي انساني مي گردد.
3- شركت براي يافتن راه حل هاي مناسب براي رسيدن به بيشترين بازده، كه البته قبلا در زمينه يك كسب و كار مشخص تجربه شده اند و موجود هستند، منابع مالي زيادي را هدر خواهد داد.
تمامي موارد فوق و ضررهايي كه يك مجموعه ممكن است در مسير شروع كسب و كار متحمل شود با استفاده از راه حل ساده اي به نام وايت ليبل ( White Label ) قابل پيشگيري و يا حل هستند.
توضيحاتي در مورد وايت ليبل:
وايت ليبل به اين معنا است كه مجموعه ارائه دهنده خدمات، يك محصول را از منبع ديگري با پشتيباني كامل خريداري مي كند، سپس نام تجاري و هويت خود را بر روي آن قرار مي دهد و آن را به فروش مي رساند. در اين حالت خريدار فرض مي كند كه در حال خريد محصول شركتي است كه آرم آن را روي محصول مي بيند. توليد كننده محصول در اين روش از تجارت نيز مي تواند به اين صورت سود ببرد كه تمركز خود را بر روي پيدا كردن روش هاي توليد محصول با كمترين هزينه بگذارد.
در ضمن با استفاده از وايت ليبل توليد كننده محصول نيازي به نگراني در مورد بازاريابي براي فروش محصولاتش ندارد. در اصل وايت ليبل نوعي نمايندگي فروش يك تامين كننده بزرگ محسوب مي شود كه كاربر (مسافر) در سايتي با آدرس، نام و نشان خود آژانس، خريد را انجام مي دهد و منافع فروش خدمات موجود دروايت ليبل بين دو شركت تقسيم مي شود.
استفاده از وايت ليبل مختص به صنعت و يا زمينه تجاري خاصي نيست و در هر زمينه اي مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد. در ادامه به برخي از مزاياي استفاده از وايت ليبل به جاي روش هاي سنتي يا عرضه مستقيم اشاره شده است.
مزاياي استفاده از وايت ليبل:
1- سريع و آسان بودن تجارت با وايت ليبل: استفاده از وايت ليبل در زمان هايي كه در شاخه اي خاص از تجارت يا صنعت، خدمات جديدي ارائه مي شوند، براي ارائه دادن اين چنين خدماتي بسيار سودمند است.
2- رضايت بيشتر مشتريان: با استفاده از وايت ليبل سرعت روند توليد محصول يا ارائه خدمات ( مثل خدمات رزرواسيون آنلاين ) به شدت افزايش مي يابد، زيرا طبيعتا نيازي به طي كردن روند مذكور از نقطه صفر نيست. آنچه كه براي مشتريان اهميت دارد سرعت و كيفيت ارائه خدمات است كه با استفاده از وايت ليبل، مشتريان بسيار راحت تر به خدمات مطلوب خود خواهند رسيد.
3- مقرون به صرفه بودن وايت ليبل از نظر مالي و زماني: در برخي موارد صاحبين صنايع يا مشاغل از نظر مالي مشكلي با شروع كردن توليد يا ارائه محصول يا خدمتي خاص از نقطه صفر ندارند. اما فاكتور زمان هم امروزه و با پيشرفت روزافزون تكنولوژي اهميت بسيار زيادي پيدا كرده است. بايد در نظر داشت كه ميزان زماني كه يك نفر به طور متوسط براي توليد يا ارائه خدمتي خاص صرف مي كند، با استفاده از وايت ليبل مي تواند در زمينه هاي ديگر براي مجموعه صرف شود و باعث شكوفايي بيشتر خدمات و يا محصولات گردد.
وايت ليبل و وب سرويس در آژانس هاي مسافرتي:
با توسعه نرم افزارهاي مختلف و همچنين جريانات صنفي در خريد بليط هواپيما و خدمات گردشگري، بازار ايران به شدت داغ شده و فعالين آن در حال تكاپو و پيشبرد برنامه هاي خود هستند. با توجه به اين شرايط تامين كنندگان و توسعه دهندگان نرم افزارها نيز نقش خود را به درستي ايفا نموده اند به طوري كه با ايجاد بستر مناسب نرم افزاري امكان فروش آنلاين را براي آژانس هاي مسافرتي فراهم نموده اند.
وايت ليبل يك قالب آماده و ساده اي از يك سايت جستجوگر و رزرواسيون خدمات گردشگري ( مثل رزرواسيون پرواز هاي داخلي ) مي باشد كه امكان فروش اينترنتي را به آژانس مسافرتي مي دهد. اين سرويس انعطاف پذيري و قابليت هاي زيادي نداشته و تنها امكان فروش آنلاين را فراهم مي نمايد.
معمولا سرويس وايت ليبل هزينه لايسنس (License) كمتري نسبت به وب سرويس داشته و با توجه به مزاياي ذكر شده گزينه مناسبي براي آژانس هاي مسافرتي مي باشد چرا كه با كمترين هزينه مادي، زماني و انرژي تبديل به يك آژانس مسافرتي آنلاين، OTA ياOnline Travel Agency مي شوند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده